V Office 365 se nachází mnoho důležitých informací, které je nutné co nejlépe zabezpečit. Preventivním opatřením proti cizímu přístupu k informacím je nastavení vícefaktorového ověřování.
Pro přihlášení na účet Office 365 již nebude stačit zadat pouze heslo, bude požadována ještě nějaká další informace pro ověření autorizace. Požadovanou informaci si uživatel může zvolit sám: ověření pomocí telefonního hovoru, SMS kód, nebo nastavení tlačítka v mobilní aplikaci.
Toto zabezpečení se týká pouze přihlašování do Office 365 (a všech jeho součástí, tj. např. Outlook, Skype, nebo synchronizace dokumentů uložených na OneDrive pro firmy). mimo síť VFN. V prostředí VFN, přihlašování do Office 365 zůstává bez dalšího ověřování, ale první přihlášení může být realizováno na pracovišti, výzva k nastavení vícefaktorového ověřování totiž probíhá po nastavení této funkce.
První nastavení vícefaktorového ověřování
První přihlášení po termínu spuštění vícefaktorového ověřování (ať již v nemocnici nebo mimo ni) se po vložení jména a hesla otevře obrazovka s tlačítkem "Nastavit teď". V následující obrazovce vyplňte své telefonní číslo a způsob, jakým chcete být kontaktováni. Pokud zvolíte metodu "Zaslat mi kód ve zprávě SMS", na uvedené tel. číslo bude zaslána zpráva s čísleným kódem, jenž zapíšete do pole pro ověření.
Nastavení metody "Zavolat mi", přijmete pro ověření hovor s výzvou o stisknutí křížku a dalšími instrukcemi. S volbou možnosti "Kontaktovat mě", bude po chvilce na uvedené tel. číslo volat automat s americkou předvolbou. Hovor přijmete. Poté budete dle českých pokynů naváděni k vlastnímu nastavení pro ověření.