Interaktivní návod:
je koncipován vždy primárně s textem k obrázku pod ním. Interakce návodu poskytuje uživateli další informace nebo zobrazení v jiném rozlišení. Návod je nastaven na automatické přehrávání, které spustíte kliknutím na první obrázek. Po kliknutí myší na ikonu šipek (vedle obrázku) je tento proces zastaven a v návodu lze pouze listovat šipkami. Pro opětovné automatické přehrávání využijte tlačítka "refresh" na horní  liště prohlížeče. Ve spodní části snímků jsou umístěny body pro snazší uživatelskou orientaci v prostředí návodu, listovat lze i kliknutím na ně. Interakce spočívá i v provázanosti na eventuálně další návody pokud jsou uvedené v textu.
UPOZORNĚNÍ: Obsahy návodů se mohou v budoucnu na základě proběhlých aktualizací měnit.
V Office 365 se nachází mnoho důležitých informací, které je nutné co nejlépe zabezpečit. Preventivním opatřením proti cizímu přístupu k informacím je nastavení vícefaktorového ověřování.
Pro přihlášení na účet Office 365 již nebude stačit zadat pouze heslo, bude požadována ještě nějaká další informace pro ověření autorizace. Požadovanou informaci si uživatel může zvolit sám: ověření pomocí telefonního hovoru, SMS kód, nebo nastavení tlačítka v mobilní aplikaci.
Toto zabezpečení se týká pouze přihlašování do Office 365 (a všech jeho součástí, tj. např. Outlook, Skype, nebo synchronizace dokumentů uložených na OneDrive pro firmy). mimo síť VFN. V prostředí VFN, přihlašování do Office 365 zůstává bez dalšího ověřování, ale první přihlášení může být realizováno na pracovišti, výzva k nastavení vícefaktorového ověřování totiž probíhá po nastavení této funkce.     

První nastavení vícefaktorového ověřování
První přihlášení po termínu spuštění  vícefaktorového ověřování (ať již v nemocnici nebo mimo ni) se po vložení jména a hesla otevře obrazovka s tlačítkem "Nastavit teď". V následující obrazovce vyplňte své telefonní číslo a způsob, jakým chcete být kontaktováni. Pokud zvolíte metodu "Zaslat mi kód ve zprávě SMS", na uvedené tel. číslo bude zaslána zpráva s čísleným kódem, jenž zapíšete do pole pro ověření.
Nastavení metody "Zavolat mi", přijmete pro ověření hovor s výzvou o stisknutí křížku a dalšími instrukcemi. S volbou možnosti "Kontaktovat mě", bude po chvilce na uvedené tel. číslo volat automat s americkou předvolbou. Hovor přijmete. Poté budete dle českých pokynů naváděni k vlastnímu nastavení pro ověření.   
Změna způsobu vícefaktorového ověřování
Po prvním nastavení se uloží ta metoda ověřování, která byla vybrána jako první (tzn. telefonát nebo SMS kód). Způsob ověřování lze kdykoli změnit.
V prostředí Office 365 klikněte na ikonu "Nastavení" a poté na možnost "Office 365". V dalším kroku vyberte záložku "Zabezpečení a ochrana osobních údajů" a následně "Doplňkové bezpečnostní ověřování". Poté zvolte možnost "Aktualizovat si telefonní čísla používaná pro zabezpečení účtu". V tuto chvíli budete ověřeni způsobem, jaký jste poprvé zvolili. Následně vyberte možnost ověřování, kterou preferujete a nastavení uložte.
Kdy je přihlášení mimo VFN ověření vyžadováno
Výše popsané vícefaktorové přihlášení do Office 365, mimo síť VFN, je vyžadováno pokaždé, kdy se přihlašujete do webového rozhraní Office 365.
Pokud se přihlašujete k Office aplikacím, jako např. Outlook, je ověření vyžadováno pouze jednou za čtrnáct dní. Vložíte nejprve své přihlašovací údaje a poté se zapne vícefaktorové ověřování. Po následném ověření budete standardně přihlášeni k Outlooku. 

Dodatek k mobilním aplikacím přistupující k datům Office 365
Vícefaktorové ověřování, se kromě přístupu k Office 365 přes PC, týká také přístupu z mobilních zařízení (telefony, tablety). Z nich pak lze díky různým mobilním aplikacím přistupovat k uloženým datům v Office 365 (emaily, soubory atd.). I u těchto aplikací budete vyzváni k vícefaktorovému ověřování. Mobilní aplikace.   

Po prvním spuštění
vícefaktorového ověřování může nastat situace, že některé tyto aplikace nebudou funkční. V takovém případě nejprve restartujte mobilní zařízení a následně aplikaci opět spusťte. Nebudou-li aplikace funkční ani po restartu, odinstalujte je (přes příslušné tlačítko Store) a následně znovu nainstalujte.
Další upozornění se týká pouze mobilních zařízení s operačním systémem Android. Pokud přes tato zařízení přistupujete k pracovnímu emailu, používáte aplikaci Microsoft Outlook. Tato aplikace s vícefaktorovým ověřováním je bezproblémová. Za funkčnost jiných aplikací Úsek informatiky neručí.